Inspiratie voor social media: 20 content-ideeënInspiratie voor social media: 20 content-ideeënInspiratie voor social media: 20 content-ideeënInspiratie voor social media: 20 content-ideeën
  • Diensten
    • Kantoorstrategie
    • Online marketing
    • Employer branding & arbeidsmarktcommunicatie
    • Contentmarketing tool
    • Extra services
  • Branches
    • Advocatuur
    • Accountancy
  • Onze groeiprogramma’s
  • Referenties
  • Over ons
  • Blogs
  • Contact
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
✕
werken bij
De ‘Werken bij’ website als onderdeel van goede arbeidsmarktcommunicatie
6 april 2022
content
Waarom je content óók moet inzetten voor bestaande klanten
17 mei 2022

Inspiratie voor social media: 20 content-ideeën

21 april 2022
Inspiratie voor social media: 20 content-ideeën

Oké, nog eentje dan. Nog één blog over social media. Na onze andere blogs (Zo kies je de social media kanalen die het beste bij jouw kantoor passen, Wat is de beste tijd om te posten op social media en Hoe vaak moet je iets posten op social media) was er namelijk nog een belangrijke vraag over. Want wát kan, mag of moet je dan allemaal posten? Daarom, in het allerlaatste blog in onze social media reeks: 20 ideeën om je inspiratie en creativiteit aan te wakkeren.

20 content-ideeën voor social media

Wat kan, mag en moet je nu zoal delen op social media?

#1 blogs

#2 vacatures

#3 actualiteiten of ontwikkelingen binnen jullie vakgebied/specialisme

Goed, deze drie inkoppers kende je waarschijnlijk al. Maar welke opties heb je nog meer?

#4 mijlpalen van kantoor (jubileum, verhuizing, nieuwe website, nieuw logo, prijzen, vermeldingen en awards)

#5 mijlpalen van medewerkers (nieuwe collega, jubilea, behaalde diploma’s, prijzen, vermeldingen en awards, publicaties en interviews)

#6 een kijkje achter de schermen (foto’s, video, interviews)

#7 informatie over een nieuw product of nieuwe dienstverlening

#8 informatie over een evenement, webinar of bijeenkomst dat kantoor organiseert of waar een van je collega’s aanwezig zal zijn

#9 foto’s en/of een terugblik op #8

#10 een FAQ

#11 een mooie review

#12 foto’s van de kantoorborrel of een uitje

#13 een interview met een leuke klant, relatie of doorverwijzer

#14 tips & tricks

#15 do’s & don’ts

Oké, misschien vallen deze tips nog steeds in de categorie bekend of afgezaagd? Denk dan eens aan de volgende opties, die – eerlijk is eerlijk – je wel meer werk en/of budget zullen kosten:

#16 een Q&A over een actueel onderwerp (eventueel via een livestream)

#17 een infographic (met tips & tricks of do’s & don’ts)

#18 een video waarin je iets ingewikkelds uitlegt (in persoon of, als je dit ongemakkelijk vindt, met een whiteboardvideo ⤵)

#19 een podcast (een eigen of een podcast waar een van je collega’s te gast was)

#20 inhakers bij de actualiteit (dit is zeker in de zakelijke markt een ingewikkelde en je kúnt de plank misslaan, maar ook enorm raak ⤵)

aanhaken social media

View this post on Instagram

A post shared by Amsterdam Airport Schiphol (@schiphol)

Game on. #SquidGame

Posted by Centraal Beheer on Thursday, October 14, 2021

Onze boodschap: liefde voor iedereen! #pride pic.twitter.com/fpeRoa6Jed

— Albert Heijn (@albertheijn) August 2, 2019

Vragen?

Dit waren ze. Heb je vragen of kan je hulp gebruiken bij jullie online marketing? Neem dan gerust contact met ons op.

Groet,

Alexandra

alexandra@bluerivermarketing.nl

PS: Wil je altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Related posts

Klantgericht schrijven Blue River
28 juni 2022

Klantgericht schrijven: 6 tips voor meer interactie en resultaat


Lees meer
vacatureteksten schrijven
1 juni 2022

Hoe schrijf je wervende vacatureteksten? 6 tips!


Lees meer
content
17 mei 2022

Waarom je content óók moet inzetten voor bestaande klanten


Lees meer
© 2020 Blue River. Privacybeleid. Ontwerp Digital Analog