// Disable auto-update emails for WordPress themes and plugins. add_filter( 'auto_theme_update_send_email', '__return_false' ); add_filter( 'auto_plugin_update_send_email', '__return_false' ); Ook jij kunt meer halen uit de bezoekers van je site! - Blue River Marketing Skip to main content

Nu de gedeeltelijke lockdown steeds meer vorm krijgt en de fysieke afspraken weer afnemen, is commerciële slagkracht van cruciaal belang. Het is van belang om te weten wat de interesses  van je huidige klanten en je prospects zijn. Welke dienstverlening spreekt ze aan en welke informatie winnen ze in? Maar hoe weet je dit als advocaat of als accountant? Het antwoord is eenvoudig: met inzicht in wat bezoekers doen op je site.

Huidige klanten

Als je het goed doet sta je op regelmatige basis in contact met je huidige klanten. Je hebt telefonisch contact met ze, mailt ze en stuurt ze regelmatig een nieuwsbrief. Toch wil je graag weten hoe ze op de verstrekte informatie en het contact reageren. Je zou graag willen weten welke informatie ze op je site bekijken, zodat je ze daarna proactief kunt ondersteunen. Het is dus van belang om te weten hoe jouw klanten door je site reizen. Wat lezen ze wel en wat niet?

Nieuwe klanten

Bij nieuwe klanten of prospects is dit niet anders. Je investeert veel tijd om bij deze prospects in beeld te komen, maar je verliest ze ook snel weer uit het oog. De oriëntatie van deze groep begint vaak bij een bezoek op de site, waarna jij graag wilt weten waar de interesses liggen. Vooral in deze tijd zie je dat er veel blogs worden geschreven. Een mooi middel om kennis te delen en expertise aan te tonen. Maar wie lezen deze blogs? Het zou mooi zijn om te weten wie de lezers zijn en wat zij nog meer op je site doen.

Lees ook: Nieuwe functie op LinkedIn, ontdek de volgers op je bedrijfspagina

Wie bezoeken jouw site?

Zowel van je huidige klanten als van nieuwe klanten is het mogelijk om te zien wat ze op jouw site bekijken. Je kunt zien welke pagina’s ze allemaal bezoeken, hoe lang ze op je website blijven en bijvoorbeeld ook hoe vaak ze terugkomen. Hiervoor werkt Blue River samen met Leadinfo. Een mooie aanvulling op je groeiprogramma online marketing.

AVG-proof

Het gebruik van Leadinfo is toegestaan onder de AVG. Het programma maakt gebruik van een openbaar IP-adres dat bijvoorbeeld uit de database van de KvK komt. Wel moet je het gebruik van de tool melden in je privacyverklaring en het register van gegevensverwerkingen.

Groet,

Bart

bart@bluerivermarketing.nl