// Disable auto-update emails for WordPress themes and plugins. add_filter( 'auto_theme_update_send_email', '__return_false' ); add_filter( 'auto_plugin_update_send_email', '__return_false' ); Content marketing: 6 tips om succesvol te zijn - Blue River Marketing Skip to main content

Doordat we nu minder fysiek contact met onze klanten en prospects hebben is het van belang om wel met ze in contact te blijven. Een goede content marketing aanpak is dan ook cruciaal. In deze blog geef ik je 6 tips om succesvol te zijn en content om te zetten naar leads.

6 tips voor een succesvolle content marketing aanpak

1. Bepaal je doel

Het is van belang om, voordat je content gaat delen, te weten wat je doel is. Wil je bestaande klanten informeren, wil je nieuwe klanten binnenhalen,  nieuwe dienstverlening onder de aandacht brengen of iets anders. Het bepalen van je doel is de eerste stap die je moet zetten.

2. Wie is de doelgroep

De stap die volgt op stap 1, is het in kaart brengen van de juiste doelgroep. Aan de hand van een aantal gemeenschappelijke noemers van de doelgroep creëer je persona’s. Deze staan voor jouw doelgroep. Dit kan bijvoorbeeld een ondernemer zijn. Met een bedrijf van maximaal 100 medewerkers, die actief is in Zuid-Nederland binnen de productie. Met dit plaatje voor ogen is het eenvoudiger om gericht en in de taal van je doelgroep je boodschap de wereld in te sturen.

3. Verschillende soorten content

Voor de afwisseling en om het attractief te houden voor je doelgroep kun je kiezen voor verschillende soorten content. Denk hierbij aan blogs, infographics, video’s, podcasts, foto’s en social media posts. Houd het interessant!

4. Communicatiekanalen

Denk goed naar over de kanalen  die je in gaat zetten om de content te verspreiden. Dit kunnen zijn:

  • Website
  • Nieuwsbrief
  • Social media/ advertising (LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter, enz.)
  • Printed media

5. Landingspagina bezoekers

Je kunt nog zo succesvol campagnes inzetten, maar je zult geïnteresseerden ook ergens moeten opvangen. Op een goede landingspagina vinden ze meer informatie over jouw product of dienstverlening. Krijgen ze gevoel bij jouw kantoor en kunnen ze informatie achterlaten of opvragen.

6. Analyseren

Als alles is ingericht en uitgerold kun je gaan analyseren. Wat werkt wel en wat niet? Blijf bijsturen om het resultaat te optimaliseren. Wissel eens af met kanalen, content en optimaliseer je doelgroep.

Wil jij ook meer weten wat een goede contentstrategie voor jouw kantoor kan betekenen? Laten we dan kennismaken. Samen kijken we naar de kansen die er liggen om content om te zetten naar leads.

Groet,

Bart

bart@bluerivermarketing.nl