Skip to main content

In eerdere blogs vertelden we je meer over online zichtbaarheid en contentmarketing. Zo las je onder meer wat contentmarketing is en waarom je het zou moeten inzetten. En in ‘Contentmarketing, hoe dan?‘ vertelden we je hoe je dat kunt doen. Een van de tips die we in dit laatste blog gaven was om regelmatig iets op social media te posten: niet alleen blogs, maar ook zogenaamde ‘snackable content’. Dit zijn beknopte stukjes tekst, al dan niet voorzien van een link, foto of plaatje, waarmee je weer even zichtbaar wordt.

In de praktijk merken we dat veel advocatenkantoren hiermee worstelen. Ze vragen ons wat ze moeten posten en twijfelen of een bepaalde foto of tekst wel geschikt is. Gevolg: ze stellen de post eerst uit. En daarna af. Wij vinden dat zonde. Want door regelmatig content te delen vergroot je je zichtbaarheid en creëer je naamsbekendheid. Niet alleen bij potentiële klanten, maar ook bij toekomstige medewerkers. Daarom geven we je in dit blog graag wat inspiratie:

Reviews

Mensen zijn gevoelig voor ervaringen en beoordelingen van anderen. Veel kantoren verzamelen al reviews voor op de website. Maar een mooie review kan je natuurlijk ook (geanonimiseerd) op social media plaatsen, begeleid door een tekst waaruit blijkt hoe trots of dankbaar je daarvoor bent. Je zult zien hoe vaak zo’n post geliked wordt!

Trouwens, het hoeft niet persé om een officiële review te gaan. Stuurt je klant een mailtje of Whatsappje om aan te geven hoe blij hij met je is? Dan kan je dat ook gebruiken voor je social media post.

Nieuws

Uiteraard houd je het nieuws op je vakgebied nauwgezet bij. Staat er iets online, in de krant of een tijdschrift wat relevant is voor jouw doelgroep? Deel het dan, liefst wel voorzien van een kort commentaar, een samenvatting of een tip. Je hoeft heus niet overal zelf een blog over te schrijven! 

Kijkje in de keuken

Veel mensen vinden het leuk af en toe een kijkje in de keuken te krijgen. Heb je dus een mijlpaal bereikt met collega’s of een klant? Was je naar een congres of cursus? Hadden jullie een kantooruitje? Samen rondgerend voor een goed doel? Of moest je naar een zitting? Vergeet dan niet een goede foto (selfie!) te nemen en deze voorzien van een kort commentaar op je social media te plaatsen!

Dit soort posts werken trouwens ook goed voor je employer branding: kandidaten krijgen zo een goed beeld van hoe het er bij jullie op kantoor aan toegaat.

Reacties

Plaatst een (concu)collega, klant of opiniemaker een bericht waar jij iets van vindt? Of een felicitatie waard is? Reageer dan gerust. Daar zijn social media tenslotte (ook) voor bedoeld.

FAQ

Kijk eens welke veelvoorkomende vragen van klanten je kort en bondig kunt beantwoorden. Vertaal ieder antwoord naar een handige tip of een stappenplan, zoek een bijpassende afbeelding (of laat een infographic maken) en voilà, je hebt weer een aantal posts. 

Lees ook: Zo kies je de social media kanalen die het best bij jouw kantoor passen

Tot slot

Goed, dit waren slechts een paar tips, maar we hopen dat we je hiermee een beetje op weg hebben geholpen. En mocht je nog twijfelen: onthoud dan dat het niet in één keer goed hoeft. En dat niet elke post ‘viral’ hoeft te gaan. Probeer vooral veel uit om erachter te komen welke (soort) posts voor jullie werken en bouw van daaruit verder. 

Je mag trouwens ook altijd onze eigen posts gebruiken als inspiratie. Bart is er namelijk een kei in. Moet je ons wel even volgen natuurlijk!

Groet,

Alexandra Vuijk

alexandra@bluerivermarketing.nl