// Disable auto-update emails for WordPress themes and plugins. add_filter( 'auto_theme_update_send_email', '__return_false' ); add_filter( 'auto_plugin_update_send_email', '__return_false' ); 5 redenen om te starten met contentmarketing | Blue River Marketing Skip to main content
“Marketing is telling the world you’re a rock star. Contentmarketing is showing the world that you are one.”
Robert Rose – contentmarketingexpert

Jouw kantoor is best zichtbaar, al zeg je het zelf. Er verschijnt regelmatig een advertentie in een regionaal blad. Meerdere medewerkers zijn actief bij een netwerkclub. Jullie organiseren af en toe een evenement voor relaties. Sponsoren de jeugdteams van een sportclub. Of de ballen. En was de website niet nét vernieuwd? Mooi toch? Zeker! Maar wist je al dat contentmarketing cruciaal is voor de online zichtbaarheid van jouw kantoor?

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is het delen van waardevolle en relevante informatie met (potentiële) klanten, zónder jouw kantoor daarbij te nadrukkelijk te verkopen. Dit doe je onder meer met blogs, nieuwsbrieven, social media, webinars, video’s en/of podcasts. Als je op die manier jouw kennis en ervaring deelt, werk je actief aan de band met je klanten. En omdat je laat zien wat je allemaal in huis hebt, win je bovendien de aandacht, het vertrouwen en de sympathie van potentiële klanten.

Het goede nieuws? De advocatuur is vanwege het hoge kennisniveau bij uitstek een branche die zich goed leent voor contentmarketing.

Waarom moeten jullie vandaag nog starten met contentmarketing?

Misschien vraag jij je ook af waarom je met contentmarketing zou moeten beginnen? We geven je 5 redenen:

  1. Je bouwt er je reputatie en een (online) merk mee op. Potentiële klanten selecteren een kantoor op expertise en vaardigheden. En daar gaan ze tegenwoordig ook online naar op zoek. Als je dus regelmatig content publiceert, laat je zien dat je een expert bent op je vakgebied. Bovendien ziet je doelgroep hoe jij je zaken benadert. Dat kan ze over de streep trekken.
  1. Door regelmatig content te delen, vergroot je je zichtbaarheid en creëer je naamsbekendheid bij je doelgroep. Hebben zij op enig moment behoefte aan advies? Dan ligt een keuze voor jouw kantoor voor de hand. Ga maar eens na: als jij een vraag of een probleem hebt ga je het liefst ook naar iemand die je kent!
  1. Met contentmarketing trek je meer bezoekers naar je website. Contentmarketing is namelijk nogal goed voor je vindbaarheid in Google. Als je jouw content goed optimaliseert en volgens de juiste strategie deelt, komt je website steeds hoger in de natuurlijke zoekresultaten van Google. En dat helpt je aan nieuwe klanten.
  1. Door ongevraagd praktische, relevante en daarmee waardevolle informatie te delen, stel je je behulpzaam op. Zowel bestaande als potentiële klanten waarderen het als je iets met ze deelt waarvoor je niet meteen een factuur stuurt. Daar doen zij graag iets voor terug.
  1. Het verscherpt je blik. Het creëren van relevante, waardevolle en goed toegankelijke content dwingt je na te denken over de manier waarop je jouw kennis deelt met de wereld. Je wordt ermee getraind om ingewikkelde materie op een toegankelijke wijze uit te leggen. Dit helpt je in de dagelijkse praktijk, klanten waarderen een heldere uiteenzetting van (mogelijk) ingewikkelde situaties. 

Ben je bang dat je met contentmarketing te veel kennis weggeeft? Niet nodig. Het geheim van contentmarketing: hoe meer je weggeeft, hoe meer je terugkrijgt. Bovendien kan je in jouw content nooit helemaal ingaan op alle finesses en details van een specifieke vraag. Veel lezers zullen dus echt nog wel deskundig advies nodig hebben.

Lees ook: Contentmarketing, 6 tips om succesvol te zijn

We hopen dat we je met dit blog hebben kunnen overtuigen van de noodzaak van contentmarketing. In een volgend blog lees je meer over de verschillende vormen van contentmarketing. Zie je daar!

Groet,

Alexandra Vuijk

alexandra@bluerivermarketing.nl