Skip to main content

Tot voor kort kon je niet zien wie de volgers van jouw LinkedIn bedrijfspagina waren. Het was dus gokken wie jullie bedrijfspagina volgde. Concurrenten, vrienden en familie of juist klanten en prospects? Lastig, want dit is waardevolle informatie. Als je weet wie je volgt, kun je ze ook actiever gaan benaderen. Of voorzien van relevante informatie.

LinkedIn heeft dit inmiddels aangepast. Dit is ook een zeer interessante aanpassing voor de advocatuur en accountancy. Je kunt je volgens vanaf nu dus meenemen in je business development strategie.

Hoe kan ik zien wie mijn LinkedIn bedrijfspagina volgt?

Je vindt deze functie op je bedrijfspagina via statistieken en dan onder volgers. Wanneer je iets naar beneden scrolt, zie je de lijst met volgers en de maand dat ze je zijn gaan volgen.
UPDATE (juli 2020): Je kunt deze informatie nu ook vinden door op het aantal volgers te klikken.

Wat kun je met deze informatie?

  1. Kijk of er personen tussen zitten die werken bij voor jou interessante bedrijven. Stuur ze een persoonlijk bericht of probeer met ze te linken via jouw persoonlijke LinkedIn account.
  2. Stem je content af op de doelgroep en schrijf nog gerichter op je volgers.
  3. Promoot je pagina door aan te geven welke doelgroep het interessant vindt om jouw pagina te volgen en trek zo nieuwe volgers aan.

Lees ook: Handige nieuwe functie op LinkedIn; Breng je post onder de aandacht bij medewerkers

Zo maar even wat ideeën waar je direct mee aan de slag kunt. Succes met deze nieuwe functie. Mocht je vragen hebben over hoe je kansen om kunt zetten in klanten, dan komen we graag een keer bij je langs.

Groet, Bart
bart@bluerivermarketing.nl