// Disable auto-update emails for WordPress themes and plugins. add_filter( 'auto_theme_update_send_email', '__return_false' ); add_filter( 'auto_plugin_update_send_email', '__return_false' ); Een wondermedicijn voor business development: Het beschikbaar stellen van modellen - Blue River Marketing Skip to main content

Ik geloof in delen is vermenigvuldigen als onderdeel van je business development. En als dat voor twee branches opgaat dan is het wel voor de advocatuur en accountancy. In een tijdperk dat online alles te vinden is, maar juiste content lastig te filteren is wil je juist dat jouw partner je de juiste informatie aanreikt. Gratis of tegen lage prijzen standaard documenten en modellen. Maar is dit het wondermedicijn voor een optimale binding? Niet automatisch!

 

Marketingstrategie

Door de jaren heen heb ik veel modellen en contracten langs zien komen die organisaties van internet afgehaald hebben en die ze in grote problemen hebben gebracht. De inhoud klopte niet of sloot niet aan bij de vraag die er lag. Dit met alle ellende van dien. Hoe mooi zou het niet zijn als je modellen en dergelijke aangereikt zou krijgen van je accountant of advocaat. Juiste documenten die passen bij de situatie.

 

Maatwerk is het verdienmodel

Steeds meer kantoren zie je dan ook modellen beschikbaar stellen voor relaties en prospects. Via de site te downloaden of op aanvraag. Ik denk zeer verstandig, het is ook een van de eerste adviezen die ik kantoren geef. Stel alles wat op het internet vindbaar is beschikbaar, hier verdien je namelijk jouw geld niet mee. Waar wel mee?

  • Niet met het arbeidscontract, wel met het maatwerk
  • Niet met de leningsovereenkomst, wel met het maatwerk
  • Niet met de algemene voorwaarden, wel met het maatwerk

Lees ook: Klanten verleiden dat kan toch iedereen

 

De adviseur van de toekomst

De adviseur van de toekomst gaat zijn geld verdienen met maatwerk advies aangezien automatisering 80% van het werk over gaat nemen. Speel er dan nu maar alvast op in. Maar hoe verdien je dan geld met gratis of bijna gratis modellen? Door NAW-gegevens te verzamelen en hier iets mee te doen. Toon interesse in de aanvrager, stel de juiste vragen en wijs ze op mogelijke risico’s of juist kansen die dit model met zich meebrengt.

 

Kennismaken met Blue River

Ik zou hier nog uren over kunnen schrijven, maar ik kom liever een keer bij je langs. Dan kijken we samen welke kansen er voor je liggen op het vlak van beschikbaar stellen van informatie of wellicht het opzetten van abonnementen. Want ook bij abonnementen liggen er zeer veel kansen voor de ondernemende accountant of advocaat. Wanneer maken we kennis?

 

Groet, Bart

bart@bluerivermarketing.nl