// Disable auto-update emails for WordPress themes and plugins. add_filter( 'auto_theme_update_send_email', '__return_false' ); add_filter( 'auto_plugin_update_send_email', '__return_false' ); Bloggen als business development tool voor de advocatuur - Blue River Marketing Skip to main content

Bloggen kan het verschil maken. Veel advocatenkantoren schrijven met enige regelmaat een blog. Misschien jullie ook wel. Maar heb je ook wel eens nagedacht over het doel van je blog? Wil je alleen bloggen om het bloggen, of ook echt informeren en iets opbouwen?

Bloggen leidt tot groei

Je kunt om verschillende redenen bloggen. Maar uiteindelijk gaat het om het bereiken van het gewenste resultaat: groei. Bloggen is bij uitstek een tool om in te zetten als business development. Wel eentje voor de middellange en lange termijn. Hieronder licht ik een aantal redenen toe om te blogge gaan bloggen.

Drie redenen om te bloggen

#1 – Expertise tonen

In een markt die door de verschillende online kanalen steeds meer open wordt, is het van belang om jezelf te branden. Wie ben je als professional? Wie ben je als mens en waarom moeten mensen voor jou kiezen? Door te bloggen over jouw expertise bouw je autoriteit op die zichtbaar is voor de markt. Jouw doelgroep herkent je als specialist en weet je te vinden als ze op jouw vakgebied ergens tegenaan lopen.

#2 – Informatie delen

Bloggen is bij uitstek geschikt om informatie te delen: informatie over jouw vakgebied, een actueel onderwerp of een oplossing voor een probleem van jouw doelgroep. Maak in je blogs duidelijk hoe jij ze verder kan helpen. Dus geef niet alleen informatie, maar geef ook een oplossing voor een mogelijk probleem.

#3 – Online zichtbaarheid / Scoren in Google

Door met regelmaat te bloggen kun je jouw online zichtbaarheid vergroten. Doordat zoekmachines zoals Google jouw blogs in de zoekresultaten gaan weergeven, zal je doelgroep je eerder opmerken. Dit gebeurt het snelst als je ervoor zorgt dat je vaak over een bepaald vakgebied of onderwerp post en je zoekwoorden gebruikt die steeds in jouw blogs terugkomen. Dus als je bijvoorbeeld veel schrijft over transfer pricing of huurrecht, zal je zien dat je met deze termen steeds hoger in de zoekresultaten terecht gaat komen.

Vind je het lastig om te starten met bloggen? We kijken graag een keer met jou of jouw kantoor mee om te kijken waar de mogelijkheden en kansen liggen. Neem gerust contact met ons op.

Veel succes!

Groet, Bart
bart@bluerivermarketing.nl