Skip to main content

Goed, het duurt nog ruim een week, maar we zijn er bijna: 2024. Wil jij met kantoor in 2024 écht werk gaan maken van contentmarketing en online zichtbaarheid? Dan hebben we alvast 5 tips voor je.

#1 Denk na over je strategie en plan vooruit

Hier kunnen we kort over zijn: contentmarketing wordt niets als je je laat leiden door de waan van de dag. Als je elke maand op een vrijdagnamiddag denkt ‘oh god, ik moet weer, waar zal ik nu eens over schrijven?’ is de kans groot dat je schrijft om het schrijven. Dan is het maar de vraag of je lezer er iets aan heeft. En of jij iets terugziet van je tijdsinvestering.

Dus heb je nog niet nagedacht wat je komend jaar wilt bereiken? Wíe je wilt bereiken? En waar je hem of haar mee wilt helpen? Stop dan maar met lezen, want dan gaan de volgende tips je ook niet helpen.

Lees ook: 10 tips voor een ijzersterke contentstrategie

#2 Voeg echt waarde toe

Toegegeven: deze tip hangt een beetje samen met de vorige. Maar we zien het nog te vaak gebeuren. Nieuws dat zonder enige toelichting of bewerking wordt verspreid vanuit een database waar ook 500 andere kantoren gebruik van maken. Of blogs over een onderwerp waar online al ontzettend veel bruikbare informatie over te vinden is.

Als je wilt dat jouw kantoor zich in 2024 gaat onderscheiden van die 500 andere kantoren, moet je zorgen dat jouw content écht waarde toevoegt voor je doelgroep.

#3 Zet je medewerkers in om content verder te brengen

Je collega was weer aan de beurt om te bloggen. Hij zag er tegenop. Heeft er dit weekend 3 uur aan besteed. Bloed, zweet en tranen. Maar nu is hij af: een duidelijk, helder en leesbaar artikel waar je (potentiële) klanten veel aan zullen hebben. Maar hoe zorg je dat ze het artikel ook onder ogen krijgen?

Om resultaat te boeken met contentmarketing is het belangrijk dat je in 2024 net zoveel aandacht gaan schenken aan de distributie als aan het maken van al die steengoede blogs. Het middel dat je daarbij gaat helpen? Employee advocacy: het inzetten van medewerkers als ambassadeur om je content verder te brengen. Wist je al dat content die door medewerkers wordt gedeeld 561% verder reikt en 24x meer gedeeld wordt dan content die alleen op je kantoorpagina staat?

#4 Onderzoek welke social mediakanalen werken

LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, moeten we daar allemaal iets mee? En onze medewerkers ook? Die vraag krijgen we vaak. Nee, dat hoeft niet. Natuurlijk kan je op al die kanalen aanwezig zijn. Met onze contentmarketing tool is dat zelfs heel gemakkelijk. Maar het hóeft niet.

Onderzoek dus eens welke kanalen jullie doelgroep gebruikt, wat werkt en vooral ook: wat niet. Werkt Instagram goed voor het aantrekken van nieuwe medewerkers? En zijn jullie eigen medewerkers daar ook actief (zie vorige tip)? Zet het daar dan optimaal voor in. Maar levert Facebook je niets op? Laat het dan gerust voor wat het is.

Lees ook: Zo kies je de social media kanalen die het beste bij jouw kantoor passen

#5 Wees niet bang om dezelfde boodschap meerdere keren te brengen

Iedereen is tegenwoordig druk, of nog drukker. En dan zijn er ook nog algoritmes. Grote kans dus dat niet iedereen je content direct ziet en oppikt. Wees dus niet bang om je boodschap te herhalen. Heeft iets niet gewerkt? Probeer het nog keer. Andere dag, ander tijdstip, andere boodschap erbij. Nieuwe ronde, niet kansen.

En was iets wel succesvol? Kijk dan of je de boodschap, slim herverpakt, nog eens kunt delen.

Vragen?

We wensen je hele fijne feestdagen en veel succes in 2024! Heb je vragen over contentmarketing en online zichtbaarheid? Stel ze dan gerust, we beantwoorden ze graag!

Groet,

Alexandra Vuijk

alexandra@bluerivermarketing.nl