10 tips voor een ijzersterke contentstrategie10 tips voor een ijzersterke contentstrategie10 tips voor een ijzersterke contentstrategie10 tips voor een ijzersterke contentstrategie
  • Diensten
    • Kantoorstrategie
    • Online marketing
    • Employer branding & arbeidsmarktcommunicatie
    • Contentmarketing tool
    • Extra services
  • Branches
    • Advocatuur
    • Accountancy
  • Onze groeiprogramma’s
  • Referenties
  • Over ons
  • Blogs
  • Contact
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
✕
De 3 meest gelezen blogs tot nu toe in 2021
12 augustus 2021
HR dienstverlening Blue River
De 4 succesfactoren voor het opbouwen van een HR-dienstverlening
7 september 2021

10 tips voor een ijzersterke contentstrategie

26 augustus 2021
contentstrategie advocatuur accountancy

In een aantal eerdere blogs hebben we je laten zien waarom jouw kantoor vandaag nog met contentmarketing moet beginnen en welke vormen van contentmarketing er zijn. Nu sta je te trappelen om te van start te gaan. Maar waar moet je beginnen? In dit blog geven we je 10 tips voor een ijzersterke contentstrategie:

#1 Bedenk waar jouw kantoor goed in is en waar jullie dienstverlening zich onderscheidt van andere kantoren.

#2 Bepaal het doel. Wil je alleen bestaande klanten informeren of juist nieuwe klanten binnenhalen? Wil je nieuwe dienstverlening onder de aandacht brengen? Nieuwe medewerkers aantrekken? Of iets anders?

#3 Breng jullie doelgroep en de vragen die zij hebben in kaart. Als je weet wie er tot je doelgroep behoren en waar hun informatiebehoefte ligt, kan je je boodschap daarop afstemmen.

#4 Bedenk welke contentvormen je wilt gaan gebruiken. Wees niet bang om content in verschillende vormen te hergebruiken. Zo kan je prima een onderwerp behandelen in een blog, een video én een podcast.

#5 Breng in kaart op welke social mediakanalen jouw doelgroep aanwezig is en welke van die kanalen bij jouw kantoor passen.

#6 Kijk of je de komende periode jouw content kan laten aanhaken op de actualiteit, zoals ’de week van’, ‘de dag van’ of een wets- of beleidswijziging. Zo maak je jouw content relevant.

#7 Maak een contentplanning met een heldere taakverdeling en duidelijke deadlines.

#8 Wees niet bang om van de planning af te wijken als er zich iets actueels voordoet of als je ziet dat een bepaalde boodschap erg veel succes heeft.

#9 Maak je inspanningen meetbaar. Contentmarketing is geen exacte wetenschap. Het is vaak een kwestie van een beetje experimenteren en kijken wat voor jouw kantoor werkt. Met de juiste statistieken krijg je daar sneller grip op.

#10 Maak er iets leuks van! Contentmarketing is geen sprint, maar een marathon. Een zaak van lange adem dus. Vier daarom ieder succes. Niet alleen de grote (nieuwe klant!), maar ook de kleine. Als een artikel vaak is gelezen of gedeeld, of de nieuwsbrief vaak is geopend, is dat ook een iets om te vieren. 

Veel succes! En als je hulp kunt gebruiken bij jouw contentstrategie, neem dan gerust contact met ons op.

 

Groet,

 

Alexandra Vuijk

alexandra@bluerivermarketing.nl

Contact
Alexandra Vuijk
Alexandra Vuijk

Related posts

Blue River strategisch operationeel
19 oktober 2021

De start van nieuwe dienstverlening: strategisch of operationeel advies?


Lees meer
online zichtbaarheid social media
14 oktober 2021

Online zichtbaarheid: meer dan bloggen


Lees meer
draagvlak blue river HR
28 september 2021

Opzetten of uitbouwen nieuwe dienstverlening: Creëer draagvlak


Lees meer
© 2020 Blue River. Privacybeleid. Ontwerp Digital Analog