Skip to main content

Een geluid wat ik iedere dag hoor van mijn klanten is dat ze weer een blog moeten schrijven en ze tijd te kort komen. Toch schrijven veel kantoren binnen de advocatuur en accountancy nog zelf hun blogs, iets wat niet (altijd) hun specialisme is. Welke winst kun je halen uit het uitbesteden van je content en wat is het resultaat dat dit oplevert?

Uitbesteden contentstrategie

Veel kantoren schrijven zelf nog hun blogs om op die manier in contact te staan met hun doelgroep. Vaak zijn het inhoudelijk perfecte blogs die helaas door schrijfstijl, lengte of onderwerp de juiste doelgroep niet bereiken. Daarnaast gaat het ten koste van declarabiliteit. Waar een specialistische tekstschrijver het in een fractie van de tijd en tegen minder kosten ook kan doen.

De voordelen van het uitbesteden van blogs

1. Tijdbesparing

Gemiddeld is een collega van je (of jijzelf) bijna 3 uur bezig met het schrijven van een blog. Dit is dus 3 uur maal het uurtarief per blog. Binnen de advocatuur is dit al bijna €700,- à €800,-. Je kunt zelf de besparing uitrekenen ten opzichte van het bij een expert neer te leggen.

2. Creativiteit

Het schrijven van leuke, begrijpbare en eenvoudig leesbare blogs is een vak apart. De creativiteit die nodig is om het voor jouw doelgroep toegankelijk te schrijven is vaak niet de kracht van inhoudelijke professionals.

3. Optimalisatie SEO

Ook al schrijf je een leuke blog, het doel is om de juiste doelgroep te bereiken. Welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep als ze op zoek zijn naar informatie en hoe zorg je ervoor dat je blog zo is opgebouwd dat deze in de zoekmachines ook goed gevonden wordt? Een specialist denk hierover na bij het schrijven.

4. Integratie in contentstrategie

Een losse blog kan succesvol zijn, maar het in elkaar laten grijpen van verschillende blogs afgestemd op het doel van jullie kantoor of sectie/ afdelingen zorgt ervoor dat jullie steeds meer als inhoud expert gezien worden. Daarom is het van belang dat iemand de strategie bewaakt en de samenhang creëert.

5. Meten resultaten

Als je al een mooie blog hebt geschreven wat gebeurt er dan mee. Wat is de interactie en hoe kun je deze omzetten naar leads of in ieder geval waardevolle contacten. Door het meten van de resultaten per blog en het totaal van alle blogs samen krijg je een overzicht van waar je actie op kunt zetten. Een goede partij helpt je hierbij. Van content naar lead!

Lees ook: Trend voor 2021 in de advocatuur en accountancy: het automatiseren van je contentstrategie

Een kanttekening die ik moet maken is dat het schrijven van een blog er wel voor zorgt dat men goed gaat nadenken over het onderwerp. Het begrijpelijk neer kunnen zetten op papier is vaak de eerste stap maar om dit ook begrijpelijk over te kunnen brengen aan jouw klant of prospect is een volgende. Vind je dit belangrijker dan een aantal van de hierboven genoemde voordelen dan zou je de blog ook kunnen laten redigeren. Dan heb je de tijdsbesparing van het finetunen en de voordelen van de specialistische tekstschrijver.

Blue River werkt alleen samen met tekstschrijvers die een juridische of financiële achtergrond hebben om op die manier ook inhoudelijk de match te kunnen maken. Wil je meer informatie over wat we voor jouw kantoor kunnen betekenen bel dan of stuur ons een mail.

Groet,

Bart Huijs

bart@bluerivermarketing.nl