Met Blue River hebben we de afgelopen periode niet stilgezeten. Graag willen we je dan ook op de hoogte brengen van een nieuwe dienst die onze relaties binnen de advocatuur (en daarbuiten) nog slagvaardiger zal maken: een contentmarketing tool. Een gebruikersvriendelijke all in one omgeving voor contentproductie, distributie en dataverzameling.
Het belang van relevante content
Het maken van relevante content en het goed verspreiden hiervan is tegenwoordig van cruciaal belang voor de groei van ieder kantoor. Of het nu gaat om de groei van het klantenbestand en/of het aannemen van nieuwe mensen, je wordt zichtbaar met content.
Maar de productie en verspreiding van content is in de praktijk nogal inefficiënt en tijdrovend. Ga maar na: feedback en correcties moeten heen-en-weer worden gemaild. Bij het plaatsen van het blog meldt Yoast dat de SEO-score niet goed is, waardoor je het (weer) moet aanpassen. En als je het blog eenmaal hebt geplaatst en wilt verspreiden via social media, moet je elke keer opnieuw een tekst plaatsen en een link of afbeelding invoegen. Om nog maar te zwijgen van het meten van de resultaten. Google Analytics, social media en verschillende tools maken dat het je duizelt. De contentmarketing tool die wij nu introduceren maakt daar een einde aan.
Hoe werkt de tool?
De kracht van deze tool zit hem in het feit dat alles wat je voor contentmarketing nodig hebt erin zit. Daarmee wordt plannen overzichtelijk en het bewaken van deadlines heel eenvoudig. Ook kan je met verschillende collega’s en gastredacteuren in één centrale omgeving aan blogs en artikelen werken. De tool adviseert je terwijl je schrijft (!) op het gebied van SEO en leesbaarheid. Afbeelding, video of social media post invoegen? Werkt heel simpel. Is je artikel klaar? Dan kan je het letterlijk met één druk op de knop op alle voor jou relevante kanalen (website, nieuwsbrief, social media enz.) plaatsen. Vervolgens kan je heel eenvoudig collega’s, relaties en klanten triggeren om jouw post op hun eigen social media te liken of delen. En had ik al gemeld dat er ook een dashboard inzit, dat je een overzicht geeft van de prestaties van de verschillende content en kanalen? Die wijsheid kan je gebruiken om verder te bouwen aan je zichtbaarheid.
De voordelen van de contentmarketing tool op een rijtje:
✔️ marketing dashboard met alle relevante content- & kanaalresultaten
✔️ contentplanningsmodule
✔️ in- en externe samenwerkingsmogelijkheden voor contentcreatie
✔️ SEO- en leesbaarheidstips voor blogs en artikelen
✔️ automatisch delen van content op de website, social mediakanalen en nieuwsbrief
✔️ inzet van referral marketing (het door collega’s en eventueel ambassadeurs laten delen van content)
✔️ gemakkelijk in gebruik; vervangt 5 tot 6 andere tools
Ben je inmiddels net zo enthousiast als wij? Vraag dan snel een (online) demo aan via onderstaand formulier. Dan kijken we samen of deze tool ook voor jullie van toegevoegde waarde kan zijn.
Heb je andere vragen? Dan kun je ons uiteraard ook altijd even contacten.
Hartelijke groet,
Alexandra