Lansigt is een top 50 speler binnen de accountancy, die net als alle andere kantoren continu op zoek is naar nieuwe collega’s. Aan ons de vraag of wij ze onderscheidend konden positioneren en de juiste doelgroep in het hart konden raken.
De aanpak
Als eerste hebben we bepaald wat het profiel is van de nieuwe collega’s waar ze naar op zoek waren. Los van de harde criteria ging het hier vooral om de cultuurfit. Wie past er goed bij het kantoor? En wat heeft Lansigt te bieden, zodat ze bij het kantoor hun werkgeluk en uitdagingen gaan vinden?
Vervolgens hebben we de teksten en tone of voice in de vacatures en op de website hierop aangepast.
Om de doelgroep te bereiken zijn we met de inzet van LinkedIn campagnes de boodschap van Lansigt gaan uitdragen, met als doel meer traffic naar de website en de specifieke vacatures. Door de campagnes wekelijks te optimaliseren zorgden we dat de boodschap verrassend bleef en Lansigt in beeld bleef bij potentiële nieuwe collega’s.
Het resultaat
De conversie op de website is na de uitrol van deze aanpak meer dan 400% verhoogd en meerdere vacatures zijn succesvol ingevuld. Daarmee is Lansigt zichtbaar geworden in een branche waar je alleen nog het verschil kunt maken door een uniek verhaal bij de juiste doelgroep uit te dragen.