HJ Advocaten & Mediators huist in een prachtig pand aan de Amstel in Amsterdam. Het energieke en gedreven team werkt veel voor het MKB en heeft zelf ook een ondernemende instelling. Wat zij hun relaties bieden? Persoonlijke aandacht, (juridische) oplossingen en nachtrust. Om de groei van het kantoor te waarborgen vroeg HJ ons om de online zichtbaarheid van kantoor te vergroten, zowel aan de klantkant als bij toekomstige collega’s.
De aanpak
Om te beginnen hebben we samen met de advocaten van HJ onderzocht wie hun ideale klant is en waar deze doelgroep van wakker ligt. Vervolgens hebben we vanuit verschillende expertises gekeken hoe het team daar online en proactief op kon inspelen. Deze strategie vormde de basis voor de contentmarketing.
Hierop is het team samen met de tekstschrijvers van Blue River aan de slag gegaan. Iedere maand hebben we de specifieke uitdagingen van klanten behandeld in blogs en social media posts. Daarbij hebben we ook het netwerk van het team geactiveerd. De meest succesvolle blogs hebben we doorontwikkeld in blogseries en verschillende downloads, die nog iedere maand mooie nieuwe leads opleveren. Dit alles doen we via onze contentmarketingtool, waarin we niet alleen samen schrijven aan heldere content, maar waarin we die content ook verspreiden en de data analyseren.
Arbeidsmarktcommunicatie
Daarnaast zijn we via social media gaan uitdragen hoe leuk het is om bij dit kantoor te werken. Daardoor werd het kantoor ook als werkgever beter zichtbaar. In combinatie met onze jobmarketing oplossing zorgt dit ervoor dat het kantoor snel medewerkers weet aan te trekken die goed bij het kantoor passen.
Het resultaat
Er ligt een heldere structuur op het gebied van content, waarbij verschillende uitingen elkaar versterken en een geheel zijn gaan vormen. Dit heeft ervoor gezorgd dat zichtbaarheid van het kantoor binnen hun doelgroepen significant is gegroeid. Dus niet alleen aan de klantkant, maar ook op de arbeidsmarkt.