Dirkzwager is een topspeler binnen de juridische wereld. In 2022 koos het kantoor, met ruim 370 medewerkers, voor een frisse nieuwe huisstijl en corporate website. Om de groeiambitie ook op personeel vlak bij te kunnen kwam er ook een nieuwe Werken bij website. Onze opdracht? Teksten te schrijven die aangeven wat het kantoor bijzonder maakt én aansluiten bij de belevingswereld van de professionals waar ze naar op zoek zijn.
De aanpak
We zijn gestart met een groot aantal interviews om de organisatie en het DNA beter te leren kennen. Dirkzwager behoorde in 2021 tot de top 30 van ‘Most Attractive Employers (law)’. Maar wat maakt Dirkzwager nu zo bijzonder? En welke professionals passen bij het kantoor? Alleen als je dit unieke verhaal helder hebt, kan je de juiste doelgroep aanspreken.
Nadat we de interviews hadden uitgewerkt en de belangrijkste USP’s van het kantoor hadden geïdentificeerd, zijn we per vacaturedoelgroep specifieke teksten gaan schrijven. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt was het ook voor Dirkzwager van groot belang om iedereen die past binnen hun profiel met de juiste tone of voice en boodschap aan te spreken.
Door daarnaast de kernwaarden van Dirkzwager te vertalen naar wat deze kernwaarden voor iedere doelgroep betekenen, zijn we doorgedrongen tot de kern van hun belevingswereld.
Het resultaat
Door het achterhalen van het DNA, de gerichte schrijfwijze op iedere doelgroep en het vertellen van het unieke verhaal staat er een werken bij Website die volledig aansluit bij de wens van werkzoekende en van Dirkzwager.