Hanze advocaat is een nichekantoor dat zich richt op arbeidsrecht binnen de zorg. De vraag aan ons was om een strategisch meerjarenplan op te stellen en hieropvolgend een groei van het aantal klanten te realiseren.
De aanpak
Als eerste hebben we gekeken waar de kracht van het kantoor ligt en wat de kansen binnen deze markt zijn. Hoe kun je een echte specialist het beste positioneren en welke keuzes horen hierbij? Door het kiezen van een duidelijke focus konden we de doelgroep in kaart brengen en daar de boodschap op afstemmen.
Daarnaast zijn we al vrij snel overgegaan op een pragmatische aanpak, onder meer door de bestaande klanten en prospects in de branche kaart te brengen. Nadat Hanze advocaat de keuze had gemaakt voor een groeistrategie hebben we ook de contentstrategie vormgegeven en de kanalen gekozen waarmee het kantoor de doelgroep zou gaan benaderen.
Vervolgens zijn we door middel van gerichte content via email, nieuwsbrieven, social media en de website de doelgroep gaan informeren over de uitdagingen die ze ondervinden in hun dagelijkse werk. En nog belangrijker: over de oplossingen die Hanze advocaat daarvoor in huis heeft. Hierbij maakt Hanze advocaat gebruik van onze contentmarketingtool.
De al aanwezige Academy van Hanze advocaat hebben we omgezet naar een geautomatiseerde leeromgeving, zodat deze beter inzetbaar is richting klanten maar ook kan dienen als leadgenerator voor prospects.
Het resultaat
Door de gerichte en gestructureerde aanpak zien we een hogere betrokkenheid bij de doelgroep en hebben bestaande en nieuwe klanten hun weg naar Hanze advocaat gevonden. Daarnaast is er rust en overzicht gekomen in de marketingactiviteiten, wat direct overslaat in positieve sales resultaten.