Skip to main content

Nieuwe collega’s vinden wordt steeds meer een mix tussen marketing en recruitment. Bij wie kun je hiervoor terecht. Moet je bij een arbeidsbemiddelaar of bij een marketingbureau zijn? In deze blog geef ik je antwoord op het belangrijkste onderdeel van werven, employer branding.

Werkgeluk

Waar men in het verleden bij een opstaande vacature alleen bij arbeidsbemiddelaars aan kon kloppen is de wereld nu toch echt veranderd. Werkzoekenden hebben andere behoeften, zoeken via andere kanalen naar werk en vinden tegenwoordig andere zaken belangrijker. Ze zijn op zoek naar werkgeluk. Ze zoeken zingeving bij een werkgever.

Employer branding

Wat maakt nou dat men kiest voor jou als werkgever? Wat maakt jou interessant en wat heb jij de werkzoekenden te bieden? Wat is jouw verhaal op gebied van recruitment? Dit zijn de vragen waar het om draait bij employer branding. Juiste marketing richting de arbeidsmarkt wordt van steeds groter belang om de juiste mensen aan je te binden. Ben je nog niet bezig met jouw verhaal dan kun je wel eens de slag gaan missen. Maar het is nog niet te laat!

De eerste stap

Nu wordt er vaak heel ingewikkeld gedaan over wat employer branding allemaal inhoudt voor je bedrijf, maar het valt allemaal wel mee. Vraag eens aan collega’s waarom dat ze bij je werken. Wat vinden ze leuk aan het kantoor en hoe zouden ze het kantoor verkopen in hun netwerk. Met deze informatie kun je al aan de slag om je verhaal vorm te geven. Begin klein en kijk wat het je brengt. Draag jullie unieke punten uit op je site en in vacatures en je bent al begonnen. Maak hierbij foto’s die dit verhaal ondersteunen en de basis is gelegd.

Wij helpen je

We begonnen met de vraag bij wie je terecht kunt om de wereld van recruitment en marketing samen te voegen? Blue River begeleidt kantoren bij het vormgeven van hun employer brand en met het jobmarketing platform Nobi.

Wil je eens vrijblijvend sparren over hoe jouw verhaal vormgegeven kan worden? Neem dan contact op.

 

Bart

bart@bluerivermarketing.nl